.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سخنان مهم جوادي‌آملي در مورد رهبری

امام جمعه قم گفت: ولايت و رهبري در رأس همه امور قرار دارد. اگر دشمن به فكر فتنه، آشوب، اغتشاش و درگيري در داخل كشور است بايد بداند كه ملت ايران در برابر هيچ فتنه‌اي سر تسليم فرود نمي‌آورد.

به گزارش فارس، آيت‌الله عبدالله ‌جوادي‌آملي ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته قم كه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد با اشاره به خطبه 212 نهج‌البلاغه گفت: در اين خطبه دعاهاي بسياري وجود دارد كه بايد نسبت به آن توجه اساسي داشته باشيم.

وي اظهار داشت: در نهج‌البلاغه بسياري از فضائل اخلاقي مطرح شده است كه اگر به آن توجه كنيم در تمامي مراحل زندگي موفق خواهيم بود و سربلند هستيم.

آيت‌الله جوادي‌آملي در ادامه با اشاره به موضوع ولايت گفت: ولايت و رهبري در رأس همه امور قرار دارد و در فلسفه و كلام نسبت به اين موضوع توجه شده است.

وي افزود: فلسفه و كلام عميق بوده و موضوع ولايت نيز بسيار قوي مطرح شده است.

امام جمعه قم در ادامه به موضوع تقوا اشاره كرد و گفت: تقواي الهي بايد مورد توجه همه مسلمانان قرار گيرد و در تقواي الهي موضوع سعادت وجود خواهد داشت.

وي ادامه داد: بايد تقواي الهي را در تمام زمينه‌ها دنبال كنيم و بدانيم كه اگر تقواي الهي رعايت شود تمام مسائل برطرف خواهد شد.

آيت‌الله جوادي‌آملي در بخش ديگري از سخنان خود به هفته دفاع مقدس اشاره كرد و ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدا و ايثارگران گفت: دفاع مقدس يادآور خاطرات شهيدان و رزمندگاني است كه در طول جنگ تحميلي به دفاع از آرمان‌هاي انقلاب پرداختند.

وي تصريح كرد: دفاع مقدس از بهترين بركات انقلاب اسلامي است و جوانان انقلابي با حضور در جبهه‌هاي حق عليه باطل توانستند در برابر تمامي دشمنان ايستادگي كنند.

امام جمعه قم گفت: جنگ بر ايران 10 سال تحميل شد و نبايد فرض كنيم كه ما هشت سال جنگيديم. هشت سال در جبهه رزمندگان ما جنگيدن و دو سال پيش از آن جنگ در داخل كشور بود كه آن توطئه‌ها نيز خنثي شد.

آيت‌الله جوادي‌آملي با بيان اينكه بايد اين مقاومت‌ها براي دشمن تجربه شده باشد، اظهار داشت: دشمنان بدانند اگر به فكر توطئه‌هاي خارجي هستند هشت سال موفق به چنين كاري نشدند و از سوي ديگر نيز اگر به فكر توطئه‌هاي داخلي هستند، در اين زمينه نيز هيچ موفقيتي كسب نكرده و با شكست مواجه شدند.

وي افزود: اگر دشمن به فكر فتنه، آشوب، اغتشاش و درگيري در داخل كشور است بايد بداند كه ملت ايران مقاوم بوده و در برابر هيچ فتنه‌اي سر تسليم فرود نمي‌آورد.

امام جمعه قم گفت: دشمن بايد اين خيال‌هاي باطل را از ذهن خود بيرون كند و بداند با شكستن چند شيشه، اختلاف و درگيري و فتنه در ايران رخ نخواهد داد.

وي افزود: ملت ايران در برابر توپ و گلوله ايستادگي كردند و اين بي‌عقلي است اگر دشمنان فرض كنند با اين كارها مي‌توانند در ايران اختلاف و درگيري به وجود آورند.

آيت‌الله جوادي‌آملي خواستار معرفي رشادت‌هاي جانبازان و ايثارگران جنگ تحميلي شد و گفت: بايد رشادت‌هاي ايثارگران را براي نسل جوان بازگو كرد تا روحيه شهادت طلبي در آنها نيز در گسترش يابد.

وي اظهارداشت: نبايد به گونه‌اي پنداشته شود كه موضوع دفاع مقدس يك موضوع تاريخي است و به مرور زمان از خاطره‌ها مي‌رود و تنها به غبارروبي و عطرافشاني مزار شهدا خلاصه شود.

امام جمعه قم تصريح كرد: بايد دفاع مقدس در تمام ابعاد و مسائل مورد توجه قرار گرفته و در انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به نسل جوان تلاش كنيم.

آيت‌الله جوادي‌آملي در ادامه به هفته سلامت قلب اشاره كرد و گفت: آنچه كه در اسلام مورد تاكيد است حفظ سلامت جسم است و از اين رو بايد مسئولان بهداشت و درمان به اين موضوع توجه كنند.

وي افزود: اما از سوي ديگر برخي افراد بيماري سياسي در قلب دارند و تا موضوعي پيش مي‌آيد با تلفن‌هاي خود با خارج از كشور در ارتباط بوده و از آنها كمك مي‌خواهند كه اين نوعي مرض سياسي قلب است و بايد نسبت به اين موضوع نيز توجه داشت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.207 seconds.